Ce minunat, ce glorios

G
Cuprins am fost de uimire
De ce Isus m-a iubit.
Fiind păcătos, rău din fire
Și vrednic de osândit.
Ce minunat, ce glorios,
Neîncetat Îi voi cânta!
Ce minunat, ce glorios,
E Domnu-n iubirea Sa!
El, cu sudoare de sânge,
În Ghetsimani S-a rugat.
Ce munci, ce chin și ce lupte
Pentru mine a răbdat.
Păcatul și-a mea osândă
Asupra Sa le-a luat.
Și să-mi dea mie izbândă
Muri El crucificat.
Compusă în 1905. S1RS2RS3R

Versiunea Originală

I Stand Amazed In the Presence
Words: Charles H. Gab­ri­el, in Prais­es, by Ed­win O. Ex­cell

I stand amazed in the presence
Of Jesus the Nazarene,
And wonder how He could love me,
A sinner, condemned, unclean.

Refrain

O how marvelous! O how wonderful!
And my song shall ever be:
O how marvelous! O how wonderful!
Is my Savior’s love for me!

For me it was in the garden
He prayed: “Not My will, but Thine.”
He had no tears for His own griefs,
But sweat drops of blood for mine.

Refrain

In pity angels beheld Him,
And came from the world of light
To comfort Him in the sorrows
He bore for my soul that night.

Refrain

He took my sins and my sorrows,
He made them His very own;
He bore the burden to Calvary,
And suffered and died alone.

Refrain

When with the ransomed in glory
His face I at last shall see,
’Twill be my joy through the ages
To sing of His love for me.

Refrain

Povestea din Spate

La începutul anilor 1900, Charles H. Gabriel era considerat regele muzicii gospel. Gabriel a scris versuri și melodie pentru un mare număr de imnuri folosite de către evangheliști populari din zilele sale, cum ar fi Billy Sunday și colaboratorul lui muzical, Homer Rodeheaver.

Imnurile lui Gabriel reflectă o schimbare a stilului în muzica gospel. În anii 1800, imnurile conțineau însemnătate adâncă și tindeau să aibă un caracter meditativ. Dar odată cu trezirile spirituale din vremea lui Moody și Sunday, creștinii au început să iubească imnurile care erau ușor de cântat, pline de energie și lesne de reținut.

--Great Songs of Faith, de Brown & Noton


Povestea din Spate (EN)

In the early 1900's Charles H. Gabriel was the king of gospel music. Gabriel wrote the words and music for a number of hymns used by popular evangelists of his day such as Billy Sunday and his song-leader, Homer Rodeheaver.

Gabriel's hymns reflect a change in the style of gospel music. In the 1800's, hymns were deeply meaningful and often meditative. But with the revivals of Moody and Sunday, Christians learned to love songs that were fun to sing, highly energetic, and easy to remember.

--Great Songs of Faith by Brown & Norton